3 milyon TL dönüşüm kredisine büyük ilgi
Sonraki Haber ›
Sanayicilerden kredi çağrısı
Enerji dönüşümüne 200 milyar dolarlık yatırım
ENERJİ ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra’da düzenlenen Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu’nda uluslararası yatırımcılar ve finans dünyasının temsilcilerine yaptığı sunumda, Türkiye’nin enerji dönüşümü için 2035 yılına kadar 200 milyar dolarlık yatırım hedeflediğini söyledi.
Bakan Bayraktar, “Mevcutlar ve yakında duyacağınız yeni projeler çerçevesinde 200 milyar dolarlık yatırım hedefimiz var. Bu projeler için 2035’e kadar bu miktar gerekiyor” dedi.
Türkiye’nin enerjideki önceliğinin arz güvenliğini sağlamak olduğunu yineleyen Bakan Bayraktar, bu süreçte yenilenebilir kaynaklara yatırımın arttığına dikkat çekti. Bayraktar, “Yenilenebilir enerji kurulu gücünün toplam kurulu güç içerisindeki payı yüzde 62’ye ulaştı, bu oran 2035’te yüzde 70’e çıkacak. 120 gigavatlık güneş ve rüzgâr kapasitesi kurma hedefimiz var. Öte yandan nükleer enerji alanında 2050 yılında en az 20 gigavat kurulu güce ulaşmayı ve enerji ihtiyacımızın yüzde 15’ini nükleerden karşılamayı hedefliyoruz” diye konuştu.
Irak-Türkiye Petrol Boru Hattı’nı Basra’ya kadar uzatma planından da bahseden Bayraktar, “Çünkü halihazırda 1.5 milyon varil kapasite burada yatıyor. Küçük yatırımlarla 1-2 yıl içinde çok yetkin Türk inşaat şirketleri devreye girip bunu inşa edebilir ve bu kapasiteyi Ceyhan’a, Ceyhan’dan da Akdeniz piyasalarına bunu ulaştırabilir” dedi.
Etiketler
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN


