‘Uzak Doğu’ya kaçan siparişler geri dönmeye başladı’
Sonraki Haber ›
Tatilcinin rotası kültür turları
Pakistan’ın elektrik özelleştirmesinde Türkiye imzası
Pakistan’ın elektrik dağıtımının özelleştirilmesine destek amacıyla Türkiye ile Pakistan’daki ilgili kurumlar arasında üç anlaşma imzalandı.
Anlaşmalara refakat eden Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, bu kapsamda Türkiye’nin enerji sektöründeki tecrübesini Pakistan’la paylaşacağını belirtti. Bayraktar, “Elektrik sektörünün özelleştirilmesi kapsamında üstlendiğiniz bu çok önemli ve hassas süreçte deneyimlerimizi sonuna kadar paylaşacağız ve sizlere yardımcı olmak için elimizden gelenin en iyisini yapacağız” dedi.
Bayraktar, ortak çalışma alanlarını daha da ileriye taşımak amacıyla iki ülke arasında yeni yatırım, ortaklık ve işbirliği fırsatları oluşturmak için çalışmaların tam koordinasyon içinde devam edeceğini ifade ederek, “Türkiye bu alanda başarılı bir özelleştirme süreci geçirdi. Özelleştirme sürecine tamamen inanan biri olarak, bu başarının bir benzerini Pakistan’da da görmeyi çok isterim” ifadelerini kullandı.
‘EĞİTİM MERKEZLERİ KURULACAK’
Bakan Bayraktar, imzalanan üç anlaşmaya ilişkin şu detayları verdi:
“TEDAŞ ile PPMC arasında dağıtım şirketlerinin izleme ve operasyonel fonksiyonlarının güçlendirilmesini ve VR tabanlı eğitim merkezleri kurulmasını öngören bir anlaşma yapıldı. TEİAŞ ile ISMO arasındaki anlaşma ise elektrik iletim sistemi işletimi, kapasite geliştirme ve teknolojik altyapı alanlarında ortak çalışmaları içeriyor.
Üçüncü olarak EPİAŞ ile ISMO arasında imzalanan anlaşma kapsamında elektrik piyasalarının tasarımı, kurumsal kapasitenin artırılması ve süreçlerin dijitalleştirilmesine yönelik çalışmalar yapılacak.”
Etiketler
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN


