Uçak parçalarından kredi kartı
Sonraki Haber ›
‘Uzak Doğu’ya kaçan siparişler geri dönmeye başladı’
Yeni ‘elektrik çağı’ için 50 milyar dolarlık yatırım şart! Yapay zekâ ve elektrikli araçlar şebeke yatırımını büyüttü
ELEKTRİK Dağıtım Hizmetleri Derneği (Elder) Yönetim Kurulu Başkanı Barış Erdeniz, Türkiye’de yeni elektrik çağına geçiş için dağıtım şebekelerinde önümüzdeki 10 yılda en az 50 milyar dolarlık yatırım ihtiyacı öngördüklerini belirtti.
İstanbul’da düzenlenen toplantıda konuşan Erdeniz, son 12 yılda abone sayısının 36 milyondan 52 milyona yükseldiğini ve yaklaşık 16 milyon yeni abonenin bağlantısının yapılmasının ve bu abonelerin arz güvenliğinin sağlanmasının ciddi bir planlama ve operasyon kabiliyeti gerektirdiğini söyledi. Erdeniz, “Elektrik talebindeki artış, yenilenebilir enerji kaynaklarının sisteme entegrasyonu, elektrikli araçlar, veri merkezleri, yapay zekâ uygulamaları, sanayide elektrifikasyon ve dijitalleşme dağıtım altyapısını stratejik bir yatırım alanı haline getirdi” diye konuştu.
Elektrik dağıtım şirketlerinin 2026-2030 dönemine ilişkin yatırım tavanının 18.5 milyar dolar olarak belirlendiğini söyleyen Erdeniz, yatırım niteliğindeki üçüncü seviye planlı bakım harcamalarıyla toplam yatırımın 22 milyar dolara ulaşacağını belirtti. Erdeniz, “Önümüzdeki dönemde dağıtım şirketlerinin odağında güçlü altyapı, akıllı şebekeler, dijitalleşme, siber güvenlik, afet ve iklim risklerine dayanıklılık, yenilenebilir enerji entegrasyonu ve tüketiciye daha hızlı hizmet verecek teknolojik kabiliyetler olacak” ifadelerini kullandı.
KAYIP KAÇAK ORANI YÜZDE 9’UN ALTINDA
Kayıp-kaçak oranlarında da iyileşme sağlandığını da ifade eden Erdeniz, “Kayıp-kaçak oranımızı yüzde 18.5 seviyelerinden yüzde 9’un altına indirdik. Bu iyileşmeyle Türkiye ekonomisine yıllık 1 milyar doların üzerinde katkı sağlanıyor” dedi.
Etiketler
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN


