Dolar/TL yeni güne nasıl başladı?
Sonraki Haber ›
Türkiye'den Threads kararı! Artık Instagram şartı yok
Bakan Uraloğlu: 11 gemimiz Hürmüz Boğazı'nı güvenli bir şekilde terk etti
Orta Doğu'da tırmanan gerilimin ardından gözler stratejik öneme sahip Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ne çevrilirken, Türkiye bölgedeki denizcilerinin güvenliği için teyakkuza geçti. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, bölgedeki gelişmelerin anbean izlendiğini ve gemilerle sürekli temas halinde olunduğunu belirtti. Bakan Uraloğlu "Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 1
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki bölgesel gerilim nedeniyle Türk sahipli gemilerin ve Türk vatandaşlarının durumunun anlık olarak takip edildiğini açıkladı.
11 TÜRK SAHİPLİ GEMİ GÜVENLİ BÖLGEYE ULAŞTI
Sosyal medya hesaplarından paylaşım yapan Bakan Uraloğlu, bölgedeki tahliye ve geçiş süreçlerine ilişkin güncel verileri paylaştı. Çatışma ve gerilim sürecinin başlangıcından bu yana yürütülen koordineli çalışmalar neticesinde, Türk armatörlere ait gemilerin güvenli bir şekilde riskli bölgeden ayrıldığını ifade eden Uraloğlu, şu bilgileri verdi:
"Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz Hürmüz Boğazı’nı güvenli şekilde geçerek körfezden ayrıldı."
BÖLGEDE 177 TÜRK VATANDAŞI GÖREV YAPIYOR
Bakanlığın radarında olan ve riskli bölgede seyrine veya operasyonlarına devam eden gemilere de değinen Bakan Uraloğlu, şu an itibarıyla Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde toplam 7 geminin bulunduğunu aktardı. Bu gemilerde görev yapan 177 Türk vatandaşının durumunun yakından takip edildiğini belirten Uraloğlu, söz konusu gemilerden birinin Türk bayrağı taşıdığını kaydetti.
"TÜM TEDBİRLERİ ALMAYA DEVAM EDİYORUZ"
Türkiye'nin denizcilerinin can ve mal güvenliği için her türlü senaryoya hazır olduğunu vurgulayan Bakan Uraloğlu, açıklamasını şu sözlerle tamamladı:
"Her koşulda vatandaşlarımızın ve gemilerimizin güvenliği için gerekli tüm tedbirleri almaya devam ediyoruz."
Bölgedeki deniz trafiği ve Türk denizcilerin güvenliği için Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bünyesindeki ilgili merkezlerin 7/24 esasına göre çalışmayı sürdürdüğü bildirildi.
Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmeleri anbean takip ediyor, bölgedeki gemiler ve vatandaşlarımızla sürekli temas halinde bulunuyoruz.
— Abdulkadir URALOĞLU (@a_uraloglu) June 23, 2026
Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin terkiyle birlikte savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz Hürmüz Boğazı’nı… pic.twitter.com/syKEICpmnP


