7 Temmuz öncesi markalar indirimde gaza bastı… Otomobil güvenliğinde yeni eşik
Sonraki Haber ›
Kalkınma yardımlarına Sabancı imzası
7 İlde 2 ton atık toplandı
ÇEVRE, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ve OPET’in akaryakıt istasyonlarında sıfır atık dönüşümünü yaygınlaştırmak, çevre bilincini güçlendirmek amacıyla nisan ayında başlattığı ‘Sıfır Atık ile Doğaya Saygı Duy’ projesi, iki ayda Türkiye’nin 7 bölgesine ulaştı.
Antalya, Ankara, İstanbul, Gaziantep, İzmir ve Samsun’un ardından Erzurum’da gerçekleştirilen çevre temizliği etkinliğiyle 7 ilde toplamda 2 tonu aşkın atık toplanarak ayrıştırıldı ve geri dönüşüm sürecine yönlendirildi. OPET’ten yapılan açıklamaya göre, Türkiye’nin tamamını kapsayan ve ‘Sıfır Atık ile Doğaya Saygı Duy’ çağrısı yapılan tüm etkinlikler için OPET ekibi tarafından yaklaşık 9 bin 500 kilometre yol kat edildi. OPET Sürdürülebilirlik ve Kurumsal İletişim Lideri Gül Altan Yeltik, çevrenin korunması konusunda toplumun her kesiminde güçlü bir duyarlılık ve sahiplenme olduğunu belirterek, “‘Sakın atma, geleceğini karartma’ çağrımızla doğaya bırakılan her atığın yalnızca çevreyi değil, geleceğimizi de olumsuz etkilediğine dikkat çekmek istedik. Erzurum’da gerçekleştirdiğimiz son etkinlikle birlikte çevre temizliği hareketimizi ülke geneline taşımış olduk” dedi.
KISA FİLM YARIŞMASI DÜZENLENECEK
Yeltik, söz konusu projede kamu, yerel yönetimler, sivil toplum kuruluşları ve gönüllülerle birlikte hareket ettiklerinin altını çizdi.
Akaryakıt sektöründe bir ilk olan proje ile istasyonlarda sıfır atığın yaygınlaştırılması ve çevre temizliği hareketinin yanı sıra çok yönlü adımlarla ilerlenmesi planlanıyor. Bu kapsamda yıl içinde ‘Sıfır Atık Yolculuğu Kısa Film Yarışması’ düzenlenmesi de planlar arasında. Değerlendirme süreci yaz aylarında tamamlanacak olan yarışmada dereceye giren yapımlar Eylül 2026’da yapılacak bir törenle ödüllendirilecek.
Etiketler
- BIST
- DOLAR
- EURO
- ALTIN


